Вести

Разговор во четири очи

Вторник, 8 мај, Мала сцена, 20 часот

“РАЗГОВОР ВО ЧЕТИРИ ОЧИ”

од Ингмар Бергман

Режија: Нина Николиќ

АКТЕРСКА ЕКИПА ТЕХНИЧКА ЕКИПА:

Амернис Нокшиќи – Јовановска

Нина Деан

Петре Арсовски

Оливер Митковски

Благој Веселинов

Дарја Ризова

Катина Иванова

Дамјан Цветановски

Адаптација: Тамара Барачков

Дизајн на претставата, Костимограф: Ивана Каранфиловска-Угуровска

Сценограф: Сања Аврамоска

Скопје Филм Студио во копродукција со Македонски народен театар

Времетраење: 67 минути

Ако овој Бергманов роман мора да се дефинира како еден клучен мотив, тогаш тоа би било — соочување. Во претставата Разговори во четири очи главниот лик во приказната, Ана Бергман, се соочува сопствените избори и одлуки, со последиците од животот во мачниот брак, исполнет со тешкотии, со насилство, со чувство на вина и патење. Така, сликата на една традиционална заедница, претставува и соочување со сопствената историја, минатото и идентитетот. Напишан во форма на роман, Разговори во четири очи ја поседува структурата која сосем одговара на театарскиот израз. Возбудливи, поетични и емотивни, петте делови и епилогот се како самостојни микродрами, прецизно поставени спротивставувања и исклучително слоевити и комплексни односи. Иако станува збор за свештеничко семејство вопровинцијата на Шведска на почетокот на XX век, Бергмановото семејство е универзално и вонвременско. Низ споменатите сегменти, по пат на мозаик, првенствено се крои деликатен портрет на една жена, но и слика на препознатливи генерациски конфликти, архетипски конфликти меѓу сопружниците, родителите и децата. Разговорите се интимен однос кон минатото, обид да се заземе дистанца спрема ситуацијата за која сме лично врзани, со цел откривање на нова перспектива и толкувања на сеќавањата, без оглед на тоа колку е болно. Среќавањето на Ана Бергман со личностите кои го дефинирале и обликувале нејзиниот животен пат (свештеникот Јакоб, сопругот Хенрик, мајката Карин и љубовникот Тумас) истовремено се нејзино потсетување на храброста, дрскоста и слободата кои со времето ги имала изгубено. Разговорите во четири очи го истражуваат прашањето за способноста и силата на поединецот да преземе контрола над сопствениот живот и да ги признае направените грешки. Оваа приказна е горко сознание за изгубеното време, пропуштените прилики, свесното жртвување и соочување со она што сме биле некогаш, што сме можеле да бидеме и она што сме. Тамара Барачков

 

Билети во продажба на билетарницата на театарот

Кети Борисовска

Име и презиме: Кети Борисовска

Родена: 1979 во Битола

Дипломира: во 2002  во Софија- Бугарија

Вработен во театарот: од 2003 како актер

Најзначајни улоги/претстави во театарот:

  • Клитемнестра во „Кралските копилиња“
  • Соња во „Тоалет за дами“
  • Ана Комнена во „Ана Комнена“
  • Нора во „Нора“
  • Регана во „Кралот Лир“
  • Пернел во „Тартиф“
  • Олга Ларина во „Онегин“
  • Силвија во „Злосторство на островот на козите“
  • Амелија во „Домот на Бернарда Алба“
  • Анжелика во „Вообразен болен“
  • Силвија во „Проклетството на изгладнетата класа“
  • Хенриета во „Принцезата и гускарот“ (куклена претстава)
  • Малиот во „Последниот балкански вампир“
  • Марица во „Сомнително лице“
  • „Театар, љубов моја“
  • „Приказни од шестиот кат“
  • „Старицата од Калкута“
  • „Жени“
  • „ММЕ кој прв почна“
  • „Дон Жуан“
  • „Баханалии“
  • „Тероризам“
  • „Чернодрински се враќа дома“
  • „Орест“
  • „Жени во народно собрание“
  • „Стрип Шекспир“
  • „Најважната работа на светот“
  • „Птици“
  • „Облаци“
  • „Мачорот во чизми“
  • „Волшебникот од Оз“
  • „Зоки Поки“
  • „Волшебната шума“
  • „Изгубената снегулка“
  • „Ѕвезданка и волшебникот“
  • „Новогодишна честитка“

Синиот портокал

Во време на глобализација кога сакаме да ги надминеме табуата за разликата во бојата на кожата, националност и културните наследства кои ги носиме во себе, оваа драма топло ја брани неправдата која ја нанесуваме некогаш преку негативна, а некогаш преку позитивна дискриминација. Во оригиналната драма централен лик е афроамериканец, кој доаѓа од црнечкото гето и е болен од шизофренија. Оваа драма е уште и за современата психијатрија, со застарени методи на лекување и беспомошноста на докторите да ги лекуваат своите пациенти без седативи.  Ликови се Брус, Кристофер и Роберт. Брус е психијатар со помало искуство од Роберт, но многу е приврзан за својот пациент. Иако на двата еминентни психијатри би требало да им биде поважен животот на пациентот, бирократските правила, колегијалните местенки и ривалството во еден момент стануваат поважни од се.

Текст: Џо Пенхол

Режија: Александар Ивановски

Драматург: Катерина Момева

Сценографија: Филип Коруновски

Костимографија: Раде Василев

Автор на музика: Сашко Костов

Актери:

Самоил Стојановски

Жарко Спасовски

Фаик Мефаиловски